Expert/stafmedewerker kennisdeling
Algemeen
Als Expert kennisdeling ben je verantwoordelijk voor de analyse van de informatie- en kennisbehoeften van medewerkers en klanten en stelt beleid op voor het verzamelen, delen en behouden van cruciale kennis.
Je werkt nauw samen met directieleden om de kennisstrategie af te stemmen op de strategische doelen van de organisatie en je faciliteert de implementatie van tools en systemen voor kennisdeling, inclusief het vermarkten van kennisdeling as a service. Daarnaast neem je het voortouw bij het creëren van een kennisgerichte cultuur binnen de globale organisatie (ZC-CTP)
Verantwoordelijkheidsgebieden
Kennisopbouw
Je volgt in overleg met het directieteam alle relevante ontwikkelingen op die impact hebben of kunnen hebben op de werking van de klanten.
Dit betreft alle aspecten van het zorg- en verpleegkundig beroep en het management van een praktijk, in de eerste plaats op regelgevend vlak in de breedste zin van het woord, maar tevens op het vlak van kennis- en competentieontwikkeling.
Je activeert de tacit knowledge die in de organisaties aanwezig is, met het oog op een bredere deling.
Kennisdeling
Je vertaalt de aldus opgebouwde knowhow in voor medewerkers en/of klanten toegankelijke (ICT-technisch zowel als op het vlak van taal en vorm) oplossingen.
Je zorgt voor input naar andere interne of externe ‘departementen’, met name belangenbehartiging, opleidingen, consultancy, kwaliteit én communicatie om alle relevante kennis in overleg met de betrokkenen op gepaste wijze te vertalen in nieuwe opleidingen, protocollen, procedures. Je spreekt hiervoor waar wenselijk of noodzakelijk de nodige externe expertise aan.
Je ziet toe op een inhoudelijk en conceptueel correcte vertaling van de kennis in deze verschillende oplossingen.
Je werkt mee aan presentaties, opiniestukken, interviews e.d. rond nieuwe ontwikkelingen, in lijn met de strategie van de organisatie en in overleg met de verantwoordelijke belangenhartiging. Je neemt deze in overleg ook zelf op.
Processen en tools
Je werkt projectmatig aan het verbeteren van kennis(delings)processen, zoals het ontwikkelen van protocollen, digitaliseren van kennisbronnen en het faciliteren van kennisuitwisseling. Je bent beheerder/superuser van de gehanteerde tools.
Je bent verantwoordelijk voor het monitoren en evalueren van de impact van kennismanagementinitiatieven en draag je bij aan continue verbetering.
Je beheert het budget dat aan kennismanagement is toegewezen.
Kennisdeling als een dienstverlening
Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van de in de organisatie opgebouwde kennis in betalende dienstverlening voor klanten onder de vorm van tools, betalende opleidingen of consultancymodules en -trajecten. Je werkt hiertoe nauw samen met de departementen opleidingen & consultancy.
Herken jij jezelf in dit profiel en ben jij de persoon die wij zoeken?
👉 Solliciteer dan nu en stuur je CV en motivatiebrief naar erika.coosemans@ctparamedics.be
Vervolgens word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
Blijf up to date
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van relevant sectornieuws.